عناصر صفحه آرایی

عناصر صفحه آرایی

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

سن مخاطب

سن مخاطب در صفحه آرایی حائز اهمیت می‌باشد. طراح با توجه به سن مخاطب باید به رنگ، فونت، تصاویر انتخاب شده و طراحی جلد توجه داشته باشد. این تفاوت را در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید.

aragweb-ir-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c

جنسیت مخاطب

برخی از کاتالوگ‌ها و بروشورها و یا بعضی کتاب‌ها مخاطبین تک جنسیتی دارند. بنابراین در چنین مواردی تصاویر، رنگ‌ها و عناصر به کار گرفته شده باید با جنسیت مخاطب هماهنگی داشته باشد.

aragweb-ir-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c-2

میزان درآمد مخاطب

مجلات، کاتالوگ‌ها و بروشورها و کتاب‌های خاص گروه‌های مختلفی را هدف می‌گیرند. در بعضی از موارد این مخاطبین قشر پر درآمد جامعه می‌باشند و این مساله دست طراح را در انتخاب کاغذ، نوع چاپ و اندازه قطع باز می‌گذارد. همچنین اکثر کتب، مجلات و بروشورها برای قشر متوسط جامعه هستند بنابراین طراح باید در انتخاب اندازه‌ها، جنس کاغذ و نوع چاپ دقت لازم را به عمل بیاورد.

صفحه آرایی و فرهنگ

در برخی از جوامع رنگ و فونت خاص نشانگر گرایش فکری خاصی هستند. برای مثال رنگ قرمز نشان دهنده گرایش سیاسی خاصی در کشور چین یا روسیه می‌باشد. یا استفاده از فونت‌های گرافیتی در ادبیات لاتین نوعی شعارگونه به نظر می‌رسد. همچنین در کتب مذهبی از فونت یا علائم خاصی استفاده می‌شود.

حتما بخوانید  صفحه آرایی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *